Det var en gång en 15-årig flicka som köpte ett nytt rengöringssystem till linserna. Kvinnan i affären uppmanade flickan att vara försiktig så att hon inte klämde linsen när hon stängde korgarna. Flickan lovade att tänka på det. Efter 8 år har flickan fortfarande aldrig klämt sönder någon lins, trots att linserna plockats ut i de flesta tillstånd. Optikern måste ha överdrivit. Dagen innan flickan ska lämna landet upptäcker hon att hon kvällen innan råkat klämma den vänstra linsen. Dålig tajming, speciellt då det var sista linsparet. Men nya linser var beställda, dock hos optikern i grannkommunen. Men flickans vänliga fader skulle göra en insats så det skulle lösa sig.
Problemet var bara att optikern inte fått hem linserna än, det är fel hos huvudleverantören. De hade fått hem de högra linserna, men det var den vänstra som var trasig. Det beställdes en singelpar som skulle snabbskickas för att hinna levereras innan flickans avresedatum. Dock fungerade inte det varpå linserna inte anlände i tid. Flickan lämnade denna delen av Sverige för att mellanlanda söderut. Optikern fick då skicka ett linspar med fel styrka till den andra staden söderut. Det var bättre än inga linser alls. Men flickan hade eftersändning från den staden så för att förhindra att linserna skulle åka tillbaka upp i landet fick linserna skickas till hennes vän. Linserna kom i tid och flickan klättrade i berg med fel styrka på linserna. Bergen var så stora så det upplevdes aldrig som ett problem. Nu är flickan återigen i Sverige, de stora bergen är borta och flickan känner sig som en gammal tant då hon i affären får göra en väldigt markant manuell zooming för att se vad som står på lapparna. Linser med rätt styrka är fortfarande inte i sikte. Huvudleverantörerna ska krångla lite till först. (Dumt att kontakta huvudleverantören, det är ju linser jag ska ha. Huvud har jag redan.)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Haha, kul typ du är!
SvaraRadera