fredag 26 juni 2009

Missöde x 2

Veckan har minst sagt vart stek! Jag, Anna och Bäck har spenderat större delen stekandes på verandan eller spatserat runt på bryggor. Men för att det ska bli lite rättvist mot alla som jobbar och sliter (lillsparven till exempel) tänkte jag dela med mig av de missöden som drabbat mig under veckan. Trots att det är äckligt dyrt här grannlandet har jag inte blivit av med ett öre de senaste tre dagarna. Detta beror inte på att något plötsligt sunt förnuft infunnit sig utan det att kassörskan bröt av mitt visakort av misstag!

Igår tog sig stekarsällskapet till en badplats utanför staden. Allt flöt på, så att säga. Tills dess att jag får en brännmanet innanför min bikiniövedel. Detta hade säkerligen inte hänt om jag haft något annat att fylla ut den med... Det värsta var att jag badade och gnuggade för att få av mig sand, så innan jag upptänckte det lilla äcklet så gnuggade jag förstås in honom ännu mer! Behöver jag nämna att jag hade en minst sagt uppmärksamhetskrävande sveda mellan brösten? Det hela gick även ut som stickningar och domningar i hela kroppen, och det höll i sig i timmar. Tyck synd om mig! (Eller nej, skit i det förresten!!)

Det är här det händer!

2 kommentarer:

  1. Bara du, Marie. Bara du!
    (Men jag älskar dig ändå!)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, hur lyckas du? Och den stora frågan, hur lyckades hon bryta av ditt visakort - av misstag?

    // Den blivande supercamparen!

    SvaraRadera