onsdag 1 juli 2009

Kroppsavlagringar och nödlösningar

Dagen har spenderats på en buss, drygt åtta timmar. Innan jag kom på bussen höll jag på att smälta bort (jag klagar inte, bara konstaterar!) Jag har börjat övertyga mig själv om att anledningen till att linnet klibbar på ryggen är för att min lotion har smält, jag svettas inte!

När jag skulle byta buss i Jönköping ringde min kära syster, mycket trevligt att fördriva tiden. Men när jag insåg att min batterinivå var 3%, det var 30 min till avgång och jag hade sms-biljett var det inte fullt lika trevligt längre. Först gjorde jag några tappra försök att skriva av bokningsnumret med läppglans på en tidning, jag hade ingen penna att tillgå. Tyvärr misslyckades det, men som det handlingskraftiga kvinna jag är tog jag ett kort på smset, funkade perfekt!

Något jag funderat över en tid är varför vissa gamla människor luktar så unket, har de blivit så gamla att de börjat ruttna?

Jag och min dator har nu återigen en svår kris. Jag fick ägna 30 min på att ens få liv i skrället. Jag vann den kampen. Kommande timme har jag försökt komma ut på internet, efter en rad åtgärder har jag lyckats, som ni säkert förstår. Problemet som kvartstår nu är att ett modem 1995 arbetede snabbare...

1 kommentar:

  1. Ha ha, sorry det var inte meningen att ställa till det för dig - men du löste det ju fint!

    Kram, kram

    SvaraRadera