tisdag 1 december 2009

Kan du sköta din personliga hygien själv?

Nu har jag blivit telefonintervjuad, tänk att jag kan vara så intressant! Det var en märklig upplevelse. Hon visste när jag svarade fel (om jag nu gjorde det), men det fick hon ju inte säga. I slutet fanns det ett antal påståenden som jag skulle svara ja eller nej på. "Du bör med tanke på ditt hjärtfel välja ett yrke som inte är fysiskt krävande" (Taskigt läge för en blivande idrottslärare att svara ja, så det fick bli nej). "På grund av ditt hjärtfel bör du undvika fysisk aktivitet regelbundet" (Även här kände jag att jag var illa ute om jag tyckte att ett ja var passande som svar.) Sen säger kvinnan: "Att inta alkohol är mer skadligt för dig med hjärtfel, än det är för andra människor". Det påståendet svarade jag nej på samtidigt som jag brast ut i ett nervöst gapskratt...

1 kommentar: