onsdag 7 juli 2010

Dagens lärdom

Jag hörde mina kollegor diskutera sina språkkunskaper idag.

- Alltså, än klarär säj ju rätt bra mä ängälskan,, dä går ju.

- Män försök säja byggnadsställning på ängelska du, dä kan dunte!

Under mitt blomvattnande vek sig slangen så att det inte längre kom fram något vatten. Jag skruvar på munstycket för att förhindra att det börjar spruta när jag går bort och reder ut trasslet. Problemet vara bara att jag vred åt fel håll. Mitt misstag upptäcker jag i samma stund som vattnet börjar spruta och en tant med två vårdare precis passerar förbi...

Jag har även fått veta att det nattetid är en anströmning med människor som åker till Kristinehamns sopstation/återvinningscentral för att där grundligt gå igenom dagens tillskott. De hämtar bilbatterierna för att rigga upp lampor så att de ser bättre, sen kör de hela natten. Illegalt såklart. Det är dessutom inga pundare utan människor som betraktas som relativt "normala". Var det Krillehöla eller New York?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar