tisdag 27 januari 2009

Flyktingförläggning

Synthen har flytt grannlandet och är nu här i granlandet. Han hälsar förresten. Den norska havregrynsgröten och och brist på mitt tjat har fört honom hit. När den lilla sparven är här blir jag så gott som alltid berövad på mitt internet. Att skaffa trådlöst internet skulle ju förenkla, men det känns inte så nödvändigt ändå, eftersom jag inte har en bärbar dator. Eller visst den går ju att bära, men för att detta ska ske smidigt krävs nog några fler timmar på gymmet. Och att ha den på magen och ligga i sängen (som jag hört att man kan göra med såna där häftiga laptops) känner jag heller inte riktigt är aktuellet i min och min dators relation. Tänkte passa på att uppmärksamma det här med snigelpost, det är ju för festligt! Nu är den lilla sparven upprörd över att de renoverar koncentrationslägren. Det kan vara så att han (faktiskt) har en poäng där. Tänkte avsluta med ett citat från Otto. "Nu ska jag göra som förhuden, dra mig tillbaka."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar