måndag 19 januari 2009

Jag kan flyga, men jag är jävligt rädd!

Då var det dags igen. Jag har störtat närmare fem gånger det senaste halvåret, senast här om natten. Till råga på allt hör jag om flygplanet som störtade i Hudsonfloden direkt när jag vaknade. Det var väldigt förvirrade. Jag störtar alltid när jag flyger, men överlever alltid. Men det beror nog mest på att jag inte tror att man kan drömma att man dör, man vaknar alltid i samband med dödsögonblicken i så fall. Hur som helst, jag borde verkligen ta tag i detta. Gå en kurs eller något, för såhär kan jag ju inte hålla på! Drömmarna har tilltagit den senaste veckan, detta kommer sig säkerligen av att jag och syster bokade en resa till Sardinien här om dagen. Och jag kan ju knappast hålla på att drömma såhär i ett halvår till. Jag kan flyga jag är inte rädd! (Vilken lögn!) Jag tror detta beror på mitt kontrollbehov, och jag är väldigt maktlös där uppe i det blå!

2 kommentarer:

  1. Jag drömde en gång att jag dog. Såhär gick det till:

    Jag tryckte på en knapp (jag tror den var röd) sedan kom ett tåg rusande mot mig. Tilläggas bör att jag var på en sandstrand. Tåget körde rakt genom mig och när det passerat var jag spöke. Inte så blodigt, det där med att dö.

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du bokar en resa åt oss snart också! Det ser jag fram emot!

    SvaraRadera