söndag 27 september 2009

"Fan't ja än körv, så höpper ja i älva i köpperbärj"

I helgen har jag varit riktigt familjär, and I like it! Igår var det dags för den årliga "kopparbergsmarken" som inleds med lunch hos farmor, för att sedan åka till farfars grav och dricka whiskey och skåla med honom då han av anledningar ni säkert kan lista ut inte kan följa med på marknaden. Sedan bär det av mot Kopparberg, där vårt nätta sällskap på 16 personer spenderar några timmar på marknaden. Det åts sockervadd, nybakade tunnbrödsrullar, våfflor, marknadsnougat... Givetvis avslutades det hela med lite karuseller, men jag överlät den delen till de små människorna. Den åkte vi till faster och åt och drack, som vanligt. Idag ska jag få presenter (tror jag) Det kommer alla fall en hög med människor hit och ska äta och säga grattis i förskott till mig. Men har de inga presenter så nöjer jag mig med sällskapet.

1 kommentar:

  1. Så ödmjukt av dig! Men det blev ju lite paket ändå... Ja, visst var det trevligt med marknad:-)

    KRAM!

    SvaraRadera