onsdag 23 september 2009

Kreativitet på kvällskvisten

Jag kanske är lite hönsig, men jag har i alla fall bett sparven att skriva en liten lapp om vad han håller på med om han ger sig ut och jag inte är hemma. Jag tycker det är så tråkigt att komma hem till en tom lägenhet, och sen inte ens veta vad han gör. Till saken hör att de gånger jag ringt för att kolla om han behagar komma om en tio minuter eller två timmar (för att veta om jag ska äta själv eller inte) har han inte svarat. Det är även praktiskt att veta vart man ska leta om han skulle råka flyga bort. Hur som helst, när jag kom hem nu ikväll var det mörkt och tyst i hela lägenheten, dessutom nydiskat(!) jag fick en dålig känsla, ingen lapp hittade jag heller. Som vanligt är han väl disträ tänkte jag tills jag fick syn på hans installation.

Inte för att han skrivit en lapp, men nog har han meddelat sig, haha!

1 kommentar:

  1. Ha ha, han är kreativ den lilla sparven! För det kommer han alltid vara (sparv alltså), trots att han ser ut som en koltrast!

    LE

    SvaraRadera