lördag 18 april 2009

Att möta människor

Med jämna mellanrum händer det att man möter någon och det blir tveksamheter om vem som ska passera vem på vilken sida. Detta kan hända både gående och med cykel. Händer det med bil tycker jag det är dags att rannsaka sig själv. När jag varit med om ett sådant tillfälle (inte med bil) brukar jag alltid bli smått irriterad på packet som inte fattade vilken sida man ska gå på. Men de senaste gångerna har jag försökt utveckla min ödmjuka sida och insett att personen i fråga troligtvis ansåg attdet var jag som var ett jävla mähä som inte viste vilken sida man ska gå på. Efter att jag tänkt det blir jag inte helt nöjd. Jag börjar därmed diskutera med mig själv för- och nackdelar med den sidan jag ansåg vara rätt. Jag tar då givetvis hänsyn till att vi har högertrafik i Sverige, men även andra faktorer så som underlag, tanter med rullatorer, hinder i miljön samt vem jag möter. Samtliga gånger har jag kommit fram till att den sida jag ansåg vara bäst att mötas på var rätt. Därmed gick mitt försök med att bli mer ödmjuk i stupet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar