tisdag 21 april 2009

Gräsligt

Tänkte fortsätta lite på den inslagna linjen angående strumpor. Idag hittade jag mitt strumpa på innegården. Hur tusan hamnade den där tänker ni. Det tänkte jag också först. Men jag har analyserat händelsen och har en teori om att den fastnat någonstans i mitt byxben utan att jag märkt det, och helt enkelt hakat på min färd från hemmet. Men strax utanför porten tappade den greppet. Nu kanske ni undrar hur jag kan vara så säker på att det är just min strumpa? Jag vill ju inte gärna få med mig grannens sunkiga strumpa in. Men mina vänner, nu är det så att de senaste dagarna har jag utsatts för väldigt mycket aktivitet på konstgräs. Detta gör att mina strumpor kryllar av små plasttrådar som ska föreställa grässtrån, och så gjorde även min strumpa med de kära pingvinerna på innegården. //Lillstrumpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar