fredag 17 april 2009

Expeditionsrapport

Angående "Expedition Storlien" kan jag meddela att samtliga deltagare kommit hem vid liv, dock inte oskadda. Den skara människor som deltog var så pass oduglig att samtliga åkte därifrån på samma gång. Under veckan som spenderades i snön utsattes vi för diverse prövningar. Bland annat gick vi på tur över kalfjället. Uppe på toppen blev vinden så kraftig att vissa deltagare inte kunde åka skidor ned. Insatsstyrka i form av Tom fick tillsättas.

För att få en liten extra utmaning utformade rum 6 en tävling. Den som hann upp först på morgonen och väckte de andra med munspel fick 2 poäng. Hann man inte det hade man chans på 1 poäng om man han att fotografera musikanten. Ett annat sätt att skaffa 1 poäng på var att tända någon annans sänglampa om den snarkar. Första natten var min lampa tänd, men ingen uppges ha tänt den. Vilket gjorde att ingen fick den poängen. Vi kom senare fram till att det måste ha varit en liten gubbe som heter Hans. Hans bar skyldig till en hel del saker i vårta rum, konstiga läten bland annat. De två senaste nätterna tror jag att Hans har besökt mig här hemma. Mitt täcke ligger alltid på golvet när jag vaknar, jag som aldrig tappar täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar