måndag 27 april 2009

Praktik, massage & chili

Min uppdatering är under all kritik. Jag befinner mig just nu på praktik på en gymnasieskola. Det är väldigt trevligt, av någon anledning har jag fått en viss förkärlek till idrottsmedicinlektionerna. De är nu i slutfasen vilket innebär att de går en massagekurs. Samtliga lektioner har jag tillbringat på mage! Första lektionen var inte fullt lika bekväm som de efterföljande. Då var jag nämligen demopatient vilket innebar att jag låg med bar överkropp (på mage naturligvis!) inför 40 ögon. Men jag överlevde det med.

Något annat som inte är helt bekvämt är när man som i helgen på en fest träffar någon som säger: "Nämen, jag känner igen dig" (Eftersom påssjukebilden återigen är på hik.se så fasade jag som vanligt det värsta, att det var därifrån hon kände igen mig.) Men sen fortsatte hon: "Ja, det är ju du som är lärarkandidat, vi ses på måndag!"

Helgen har varit brutalt hektisk, jag ber om ursäkt till alla berörda för mitt extremt asociala beteende. Mitt i all stress inträffade en liten chilikonflikt.

Jag hade lagat en god och otroligt vacker böngryta med chili. Chilin hade jag så händigt hackat i små bitar. Sen kliade jag mig på överläppen, vilket var ett fatalt misstag! De närmsta 10 minuterna tillbringade jag under rinnande vatten eller baddandes med en blöt pad. Den efterföljande timmen brände min läpp något fruktansvärt och jag var helt täpt i näsan!

1 kommentar:

  1. Oj då, var glad att det inte var ögat du kliade dig i! Ja, du har varit lite asocial :-) men snart får vi verkligen ta igen det!!!

    Rutan

    SvaraRadera