söndag 12 april 2009

Präsiss dynggött!

Jag är präsiss oduglig på det här med att blogga. Eller så är det min matematik som sviker, med tanke på att jag skrev att jag skulle återkomma om en vecka. Nu har det gått drygt två. Hur som helst har jag styrt min kos till Värmland. Jag har varit här några dagar nu och jag kämpar intensivt för att inte tillåta mitt pekfinger att följa impulsen att byta e mot ä. Det är så mycket prickar här bland granarna att jag blir påverkad. En kvinna fastnade mer "klackera i fransära" och föll handlöst till golvet med ett rejält duns inne på puben. När jag träffade mina gamla gangsters fick jag berika mitt ordförråd ytterligare. Ord med fläst (fan, där sprack det, flest heter det!) ö i var tidigare "Björnöbörgskörsö" (Björneborgskorset). Men det är nu besegrat av gölfböllsöpphöllörö (golfbollsupphållare, även kallat peg) som har hela sex ö:n. För er som vill mjukstarta med fyra ö kan jag rekommendera ölöppnörö (ölöppnare, kapsylöppnare).

2 kommentarer:

  1. Guud vikke fijnt inlägg!

    Dä ä underhållande:-)

    //Söstra

    SvaraRadera