lördag 16 maj 2009

Paddel, paddel, paddel.

Jag överlevde paddlingsäventyret och höll mig torr. Det var det dock inte alla som gjorde. Fyra stycken plumsade i när vi skulle lära oss att paddla kanoten själv, och det var rejäl motvind. Turen ut till ön var oerhört harmonisk då solen sken, vattnet var lugnt och vi hade dessutom turen att vara tre i min kanot. Det gjorde att Hall som satt i mitten inte paddlade utan satt och spelade gitarr! Han var även kartläsare då vi tjepade upp kartan på min rygg. Allt var frid och fröjd tills dess att sjökortet blåser i vattnet. Det var några dramatiska sekunder i kanoten innan läget återigen stabiliserades.

Nattsömnen var halvkvalitativ då jag hade något som lät som en hjärt-lungmaskin bredvid mig hela natten. Jag var dessutom eldvakt från 05:00. Men nu är jag återigen på hemmaplan, har dock lite träningsvärk. Speciellt i högra halsmuskeln.

1 kommentar:

  1. Ha ha, i högra halsmuskeln... du är rolig du!

    SvaraRadera