tisdag 5 maj 2009

Ute och cyklar

Jag har precis investerat i en sovsäck. Jag hade ju visserligen en annan att tillgå men den är sen innan Finska vinterkriget så jag tyckte det var dags nu. Nu kan det bli minusgrader på Hultsfred om det så vill, fast jag ska förhoppningsvis spendera så lite tid som möjligt i sovsäcken.

Jag skulle vilja ha en glad ringklocka på cykeln, inte för att min är arg på något vis, men det låter så otrevligt och folk blir så rädda när man plingar. Detta gör att jag endast använder den i katastrofsituationer, och vid andra tillfällen hoppas jag på det bästa. När vi ändå är inne på cykel-linjen börjar jag tröttna på alla Pilen-cyklar i denna stad. Senast idag gick jag och lade mina grejer i cykelkorgen, och försökte låsa upp - någon annans cykel! Förvirrad som en höna tar jag mitt pick och pack och försöker minnas vart jag ställde Henke. Jag fick helt enkelt gå en liten bit så att jag inte skulle se så förvirrad ut och sedan göra ett nytt försök!

1 kommentar:

  1. Innan Finska vinterkriget!!! Tack för den, tyvärr är det ju ingen idé att hota med att du aldrig mer får låna den.... Jag tycker i alla fall att den är jättefin. Släpade den på tåget gjorde jag också:-(

    Puss i alla fall...

    SvaraRadera