torsdag 7 maj 2009

Specialfall, igen!

För en tid sedan skrev jag att jag var sugen på att prova på det här med silikon. Det visade sig inte vara någon hitt, kanterna skavde och det kändes inte bra. Men jag vill ändå prova något nytt, vilket har resulterat i åtskilliga optikerbesök. Igår när jag gick därifrån sa Sebbe: "tack för idag" det känns som att man är hos optikern lite för ofta då!

Som bekant är jag inte det enklaste fallet när det gäller medicinska saker (kanske inte annars heller) Jag har tydligen det ovanligaste synfelet, och har dessutom så höga styrkor att linsurvalet är begränsat. När vi sedan lägger till att jag måste ha högt axelvärde på linserna finns det ännu färre att välja på. Nu är vi alltså tillbaka på ruta ett. Jag ska fortsätta med samma linssort som innan, haha! Men vi har under de senaste besöken inte kunnat fastställa vilken styrka jag ska ha på högerlinsen. Jag har nämligen lite svårt att bestämma min när han frågar "bättre nu, eller nu". Men hur lätt är det när man ska välja mellan två alternativ där båda är två suddiga fläckar som tydligen ska föreställa text! Pest eller kolera. Igår kan vi ha kommit fram till en lösning- med det. Men nu återstår det bara beskära linsen så att den högra slutar att rotera. Mitt första optikerbesök var i februari, har jag tur blir vi klara till sommaren, men det kommer ju nästan bli tomt utan Sebbe då! Haha.

2 kommentarer:

  1. Ja, du har det inte lätt du. ;)

    SvaraRadera
  2. Hej VÅGEN!

    Du kan ta bort kanske i parentesen;-)

    Lejonet

    SvaraRadera