torsdag 14 januari 2010

Anländ

Avresa 08:52, ankomst 17:02. Jag har haft en underbar dag! Buss ersatte tåg, buss går inte lika fort. Jag missar anslutningståg. Får åka en annan väg, vilket ger mig ett extra byte, smaskens! Nu har jag i alla fall landat med mina 44 kg bagage (ja, jag har vägt det.)

Jag fick en konstig känsla när jag kom hem, det fanns så många spår kvar efter de aktiviteter som ägde rum veckan innan jag åkte. Det kändes så avlägset, som det hänt i en annan tid. Nåväl, det var ju trots allt förra året.

Jag har så gott som alltid musik med mig, både hemma och när jag är på vift, såvida jag inte har sällskap. Det blir så fint ibland, låtar passar in i sammanhang. Som bakgrundsmusik till livet.

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj, nu har poeten varit igång igen, fint höru du;-)

    44 kg!!! Tur för dig att du inte varit utomlands ett år, och ska flyga hem med dina grejer för då hade det nog blivit billigast för dig att chartra ett eget plan:-)

    SvaraRadera
  2. Hahha ! Fan va packning! Jag tyckte jag hade mycket när jag hade 30 kg till Leksand! Värre och värst :D

    SvaraRadera