fredag 22 januari 2010

Monas väska

Dagens nyhet är Monas nya väska. Den ger mig två tankar, men först ska jag tillägga att jag håller mer Ylveriet helt och hållet. Det första som jag tänker när jag ser en nyhet av det slaget är att det knappast har hänt något allvarligt ute i världen, då denna blir dagens största. Den andra tanken kommer då jag läser texten och det framgår att väskan upptäcktes på en bild med Mona och andra partiledare, närmast Mona i bilden var män. Mona bar inte väskan på bilden, den stod på golvet. Varför tar då alla förgivet att den är Monas, nu är det ju förvisso bekräftat. Men det behövde inte ha varit så. Nytänkande sökes!

1 kommentar:

  1. Jag lovar att det hade varit ännu större rubriker om det varit en manlig partiledare som var ägare till väskan. Jag tror dock inte att rubriken hade varit att väskan kostade en halv "arbetarlön" (vad faan nu det är, arbetar inte alla). Intressant!

    SvaraRadera