fredag 22 januari 2010

Mataffärsproblematik II

Jag har fått viss kritik för min stavning, den var befogad. Jag kan erkänna att det inte kändes helt rätt när jag skrev det, men nu är det åtgärdat.

Jag tycker det är ganska intressant att i kön till kassan kolla vad folk köpt för mat och dylikt. Jag försöker liksom lista ut dras matsedel. Personligen gör jag en liten fint, då jag alltid köper mjölk i 1,5 liters förpackningar. Tror folk då att jag har man och barn där hemma? Tyvärr faller det nog då jag alltid köper ett paket, det borde ju rimligtvis gå åt mer mjölk i en familj. Det enda som min fint då kan leda till är att folk tror att jag dricker väldigt mycket mjölk. Jag dricker aldrig mjölk, jag äter den.

Jag måste tillägga att jag stör mig på folk som inte flyttar på sig efter att de betalat, de står kvar där i lugnan ro och fixar med sin plånbok. Om de istället hade flyttat på sig hade näste (jag) kunnat komma fram tidigare och dra mina kort och allt jox, det hade blivit ett bättre flyt. Tur att jag är så redig själv. Jag kan nog efter detta dock förväxlas som bitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar