måndag 23 mars 2009

Dumburkens effekter

Dileva hävdar att han kommer från sin armhåla, där har han leverfläckar som bildar mönstret av en galax. Jag känner att jag ligger steget före då jag i flera år väntat på en sjunde leverfläck på armen. Den sjunde skulle göra att jag fick mönstret av Karlavagnen. Och vet ni vad? Nu har den kommit! Enligt Dilevateorin ska jag då härstamma ur Karlavagnen, alternativt armen, intressant.

Nu har jag inte träffat min lilla sparv på en och en halv månad. Det börjar sätta sina spår. Jag hör nämligen hans röst tydligt i huvudet när jag ser på tv men lite för högt ljud. "Men du Gärda" säger han, vilket sparven brukar göra när han tror att han är tillsammans med en halvdöv 82-åring.

När jag ändå är inne på spåret om halvdöva 82-åringar vill jag bara informera om att jag tycker att gubben i Rusta-reklamen som tappar byxorna när han provar en träningsmaskin är ganska osmaklig. Jag vet inte om det är för att han har förfärligt fula kalsonger eller om det är för att han ser sjukt nöjd ut när han står på den vibrerande träningsmaskinen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar