onsdag 18 mars 2009

Lokal fetma

Just nu pågar en konflikt mellan mig och min vänstra stortånagel. Träning sägs förebygga risken att växa på bredden. Detta gäller tydligen inte tånaglar. Tånageln har kommit på att den vill ha mer plats i sidled. Omgivande hud hävdar bestämt att den inte tänker ge med sig. Det hela resulterar i smärta för min del. Jag har försökt att gå emellan som medlare men det orsakar ännu mer smärta! Jag ska snart bege mig till friskissekten och hoppas på att min lokala fetma i stortån inte gör sig alltför mycket till känna.

En liten reflektion: Igår när jag vaknade regnade det, igår hade vi turneringsspel i fyra bollsporter. Idag när jag vaknade sken solen, idag hade vi redskapsgymnastik. Slutsatsen gällande gårdagen blir därmed : "en olycka kommer sällan ensam".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar