söndag 15 mars 2009

Ett litet livstecken

Dagens konstaterande: Vodka är en effektiv dryck.

Dagens tips: Undvik att gå barfota på vinterhalvåret, det är inte bara kallt, det är även vasst grus på gatorna.

Dagens fynd: Mitt mobilfodral i trapphuset.

Dagens fruktansvärda:
Jag satt skink-kant i halsen och fick bokstavligt talat plocka upp den! Jag övervägar att återuppta min barndomsvana då jag alltid skar bort kanterna för att det kändes som att jag skulle sätta dem i halsen. Alternativt behöver jag utveckla min tuggteknik då det kan vara den som är bristfällig och inte sönderdelar kanten tillräckligt.

Dagens ursäkt
: Dammsugarpåsarna är slut och den som sitter i är full. Detta gör att jag sorgligt nog inte kan dammsuga i dag.

Dagens fundering: Jag tror att jag skulle vara en exemplarisk stenåldersmänniska. Detta grundar jag på att jag är så fantastiskt och pinsamt lättskrämd. Men denna egenskap skulle vara ultimat på stenåldern eller i jägarsamhället då jag reagerar på minsta förändring i min närvaro. Det skulle alltså kunna rädda mitt liv om en tiger dyker upp, jag är ständigt beredd på flykt!

Min och kuddens konflikt är trots förhandlingar oförändrad. I morse låg den återigen halvvägs upp mot elementet.

1 kommentar:

  1. Barfota! Hoppas att mobilen är i behåll! Du ska vara rädd om dig har jag ju sagt!!!

    //Syster

    SvaraRadera