tisdag 9 februari 2010

Eriksson m.fl.

Jag ska snart fortsätta mitt arbete om utvecklingsteorier från Freud, Eriksson och Mahler. Bara för att de var först med sin tanke ska jag givetvis behöva sitta och analysera deras teorier. Jag känner mig helt klart sporrad att komma på något eget.

Är det så att allt som får människor att bli ledsna, arga, frustrerade, förtvivlade o.s.v beror på att någon eller något har dött. Alla situationer jag kommit på beror på det. Det som dött kan vara en person, ett hopp, tillit, inspiration, kärlek, respekt m. m. Men jag hoppas att de flesta av dessa varianter har samma förmåga som jag, Jesus, d.v.s, att återuppstå.

1 kommentar:

  1. Jag börjar bli smått övertygad om att dina teorier kommer att analyseras om en sisådär 100 år... och det kommer ju du själv få uppleva, fantastiskt!

    SvaraRadera