måndag 8 februari 2010

Jesus vs Snön

Snön har helt klart tagit Sverige med storm, ibland bokstavligt. Folk börjar blir lite trötta på det vita eländet som nu istället är grått. Jag gillar snö, det känns tryggt och stötdämpande. Idag hade jag däremot en konflikt med en snödriva. Jag och Henke (cykel) hade varit och handlat, jag kom på villovägar då de bygger om så jag var tvungen att ta mig och Henke över en snödriva. Jag begrep givetvis att jag inte kunde cykla, så jag leder honom stillsamt. Trots min försiktighet gick kon ut på isen. Trampan fastnade i drivan, Jesus snubblar, Jesus ramlar över cykeln. Väska och matkasse har inte längre den position som är önskvärt. Allt ligger i en hög, så även Jesus. Sa jag att detta skedde i det område där det finns en högskola och två gymnasieskolor? Toppen.

Men, jag ska inte vara bitter för detta. Jag ska fortsätta att älska snön. Jag ska lotsas att jag är i fjällen och skrika "ur spår" till folk jag ska passera.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, själv la jag mig på vägen igår, på väg till jobbet... Behövde lite draghjälp för att ta mig upp, men mår efter omständigheterna bra. Hjälm är kanske att tänka på även vid promenader så här års;-)

    SvaraRadera
  2. En återkoppling till tidigare skrivningar och beteenden.

    Var Du nykter eller?
    /Hugo

    SvaraRadera