lördag 27 februari 2010

Halt och lytt söker

Förra veckan satt jag och en vän och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi kom in på anledningarna till att jag är ett måndagsexemplar. Dagen efter må han ha lidit av tristess då han i en lång rad SMS sammanställde en kontaktannons till mig. Inte för att jag är i behov av en sådan, men i alla fall. Håll till godo, och ta det med en nypa salt.

"Jag heter Marie, är en 22 årig blond tjej. Jag är icke rökare och har överansträngda, översynta ögon som inte går att operera. Klart jag kan operera mina ögon, men inte med positivt resultat. Jag har en vanskapt disk i käken som gör att jag inte får tugga tuggummi, detta är troligtvis en följd av det saxbett som jag haft som yngre. En krokodillek slutade med att min halva vänstra framtand numera är falsk. På fritiden tycker jag om att springa in i plintar och volta med bilar, detta har lämnat spår i form av min sneda rygg och lätt böjda näsa. Om man bortser från att mina armar är överrörliga och fått mina armbågar att hoppa ur och i led ett antal gånger är dessa helt normala. Ett medfött hjärtfel gjorde mig som barn smurfaktigt blåfärgad, men efter operation har min lekamen återgått till vanlig hudfärg. Annars påverkas jag inte nämnvärt av mitt hjärtfel. Inte mer än att jag har ett relativt stort ärr som sträcker sig från bröstkorgen ned mot magen. Enligt läkaren skulle jag inte vara någon vidare sportförmåga att räkna med. Med detta i åtanke valde jag att bli gymnast i tidig ålder och pluggar numera till idrottslärare i Kalmar. Och skulle jag skaffa piercing eller tatuering medföljer en risk på 25% att en infektion sätter sig på hjärtklaffarna vilket kan vara livshotande. Jag tycker om musik. Har varit Lars Winnerbäck-fan i många många år. Om vi ses så kommer jag absolut inte att spela ett kassettband för dig som jag äger. Men du kan få titta på det genom ett glasfönster. Som många andra tycker jag även om film. Inte för att jag kan titta på någon utan att somna, men film, det gillar jag. Kan poängtera att något jag är stolt över det är mina normala fötter som är exakt lika långa, high five! Har du liknande intressen och känner som mig, att du är trött på att behöva binda fast dig själv i din säng varje natt, hör då av dig till Marrebuffen22. Jag vet att du finns där ute."

1 kommentar: