torsdag 4 mars 2010

Attack

Idag är de ute efter mig, människorna. Under loppet av 30 minuter blev jag utsatt för två brutala undanröjningsförsök. Det första inträffade när jag gick till Maxi. Jag ska passera en väg, det kommer en bil och jag låter den åka. Bilen åker ganska sakta då den svängde. Jag går över vägen precis när bilen har passerat. Då börjar bilen att backa, jag får snabbt anpassa mig till det förändrade läget och därmed göra ett rejält hastighetspåslag för att rädda mitt eget skinn.

Jag fortsatte min strapats och klarade mig sedan hela vägen till Maxi. Väl inne oroade jag mig för att få taket i huvudet. När jag ska betala känner jag att jag snart är i hamn och kan andas ut. Det som då händer är att kärringen bakom mig i kön kör på mig med sin kundvagn. Normalt sett brukar man be om ursäkt och backa tillbaka vagnen. Men det visste förmodligen inte hon. Hon hänger över vagnen och vagnen står kvar mot min höft. Här kommer gårdagens inövade dansmoves väl till pass, då jag enkelt rumpar bort (rövar bort?) tjocktant med kundvagn. Jag har varit trevligare.

1 kommentar:

  1. Haha, det skulle jag vilja ha sett! Men det första var ju lite kymigt, var rädd om dig!

    SvaraRadera