tisdag 16 mars 2010

Swebus kan de med

Jag som trodde att SJ var Sverigeledande när det gällde ologiska lösningar på transport och det som hör därtill. Men nu verkar det som att Swebus är en stark kandidat till förstaplatsen. Jag tänkte besöka hålan över påsk, och behöver därmed även ta mig därifrån strax därefter. SJ leder fortfarande starkt när det gäller pris per mil, så jag överväger att åka buss istället, även om min rumpa kommer att avsky detta beslut. Hur som helst. Swebus tycker att jag ska åka från hålan till Karlstad, i Karlstad ska jag byta buss och åka till Örebro för att därifrån fortsätta via Norrköping. För er som inte är så geografiskt belevade kan jag berätta att Kristinehamn ligger mellan Karlstad och Örebro, vilket gör att jag får åka från hålan för att sedan passera hålan igen. Det blir bara tio mil extra. Men jag ska nog klura ut något, jag har överlistat dem tidigare.

1 kommentar:

  1. Om Kristinehamn är en håla, vad kallar du då Brålanda för??? :-)

    SvaraRadera