tisdag 16 mars 2010

Den där grannen

Au 2, delkurs 3, Interkulturella perspektiv. Under gårdagens föreläsning, som förvisso fick en annorlunda inledning... pratades det om elever med svenska som andraspråk. Jag tycker mig själv ha en ganska bra koll på det då jag bortsett från när jag sover, och ibland även då, umgås med min kära vän grannen. Hon är från Skåne och har en dialekt som inte är speciellt utpräglad, men tillräckligt så att vi ibland stöter på patrull.

Om Carro har "det uppställt" hemma, så innebär det att hon har det stökigt. Jag hävdar motsatsen. Om jag säger att jag exempelvis har mycket disk att "ta reda på" så tror hon att jag ska utforska disken. Min mening var endast att göra den ren.

Skulle jag föröka mig på ett inlägg som inte handlar om mig och grannen?

1 kommentar: