tisdag 30 mars 2010

Korståg

Idag har jag varit på turné. Kalmar - Alvesta - Nässjö - Falköping - Kristinehamn. SJ visade sig från sin allra bästa sida och det gick verkligen som på räls. De problem som höll på att uppstå skapade jag själv. Det var inte lång ifrån att jag steg av i Växjö istället för Alvesta, det är bara 7 min mellan stationerna, och eftersom mitt auditiva sinne hade fullt upp med att ta emot signaler från min Ipod var jag inte lika observant. Men eftersom jag är läskunnig löste det sig och jag höll mig kvar på tåget en stund till.

Sista tåget var ett gammalt regionaltåg från 50-talet. När tåget stannade i hålan svingar jag upp den gamla tunga dörren. Eftersom den är av den äldre modellen är det ingen skjutdörr utan öppnas som en vanlig dörr, jag höll på att svingas ut men återfick balansen i samma stund som jag inser att det är något som inte stämmer. Var är perrongen? Stationshuset var framför mig, precis som det skulle. Sen kopplade det, tåget kom till spår 3 vilket innebar att jag borde gå ut på andra sidan, för enkelhetens skull. Borde jag stänga av musiken mellan mina tågbyten tro?

3 kommentarer:

  1. "men, oj då!" ;)

    SvaraRadera
  2. Vet du va? Jag skulle ha hyrt hjälm, men hon i kassan va så fruktansvärt otrevlig plus att hon bara tog fram fula hjälmar så jag sa till henne "så jävla ful, du, jag skiter nog i hjälm..." haha där av ingen hjälm :)

    SvaraRadera
  3. Jaa, kanske något att tänka på, det finns ju fler tillfällen när musiken kunnat varit förödande för dig.... :-)

    SvaraRadera