tisdag 9 mars 2010

I brist på annat

Jag har inte så mycket att säga om dagen. Tänkte därför gå tillbaka i arkivet, för exakt ett år sedan var jag och Ylva på väg hem från Sälen. Vi hade överlevt två nätter i bivack och var om möjligt mer speedade än vanligt.

För att hålla igång cirkulationen i bivacken kör man en stav genom taket så att det blir ett litet hål. För att det inte ska snöa igen bör man dra lite i den under natten. Jag tyckte att det därför föll sig helt naturligt att fråga min grupp om någon dragit i staven under natten... Liknande situation händer när Ylva och jag sa checka in på Arlanda. Vissa av resenärerna kunde identifiera sig med fingeravtryck. Det förutsatte dock att man registrerat det tidigare, på nedre plan. Mannen i disken säger därför "Har ni använt fingret där nere?" Ylva tyckte inte riktigt att mannen hade med det att göra...


Hemresa 2009.03.09 15:00:41

2 kommentarer:

  1. Hihihi!

    Du börjar bli som farmor, fast en lite modernare version. Hur brukar berätta vad som hände för ett år sen, eller kanske fem år sedan!

    Kraaam!

    SvaraRadera