onsdag 18 februari 2009

Genomtänkt

Ja, det är mitt andra namn. Nej, det är det inte, speciellt inte senaste dygnet. Kan inte beskylla min hårfärg för det heller (vilket i sig visar hur klipsk man är) för jag har blivit mörkare än jag varit på länge. Man ska lära sig av sina misstag har jag hört. Det är extra effektivt om man även lär av andras misstag. Därför, mina vänner vill jag poängtera vikten av att skruva på locket på vattenflaskan. Om du inte gör det kan det resultera i att du sitter med locket i munnen och mer eller mindre kastar vattnet som är i flaska över dig istället för att dricka. Det i sin tur kan resultera i konstiga blickar från omgivningen, svenskar är ju så torra och tråkiga i såna här situationer (jag var däremot väldigt blöt!)

Idag spelade vi Volleyboll i skolan. Pedagoger som vi är, eller ska bli började vi givetvis med lite förövningar. En av dem gick ut på att två personer passar bollen till varandra över nätet. (Nej inte internet, så långt har vi inte kommit än.) Precis när man passat iväg bollen ska man snabbt som tusan fram till nätet och hälsa på någon (det är många par vid varje nät.) Jag och min blonda kompanjon hälsade på varandra. Effekten blev ungefär densamma som när musse och långben är ute och kör med husvagnen, fast alla sitter i husvagnen och äter lunch. Vem är det som kör egentligen? Det är väldigt svårt att fånga en boll och hålla den i luften om båda i paret hälsar på varandra, och jag är rädd för att det är jag som får ta på mig ansvaret för detta!

1 kommentar: