onsdag 4 februari 2009

Måste!

Det finns två måsten här i livet, två saker som vi aldrig kommer undan hur vi än vrider och vänder på det hela. Det är inte de måstena som är mitt problem just nu (eller det ena är i och för sig ett ständigt problem för mig, men jag har vant mig.)

Jag borde nog bli lite mer aktiv här om jag ska kalla mig för bloggare, fast jag vill inte kalla mig för bloggare. Jag borde nog bli mer aktiv här i alla fall. Fast det är inte det som är mitt problem nu heller. Problemet är fokus, jag gör allt annat än det jag borde. Troligtvis kommer det att bli lite ändring på det i morgon. Då beger sig Syntharen (Synth-haren) ut på ny tattar-resa. Det kommer onekligen att bli lite tomt. Det första jag såg i morse när jag gick upp var en lapp som han skrivit till mig innan han somnat. Det stod bland annat "Väck mig i morgon när du går upp, tänk på Göran : alla ska med". Jag kunde inte förstå vem tusan denna Göran var, men han menade förstås Persson.

Syntharen är lite som skalman fast tvärt om, min syster är som skalman. Syntharen däremot vaknar knappt av något. En gång hittade jag honom sovandes i hans lägenhet då väckarklockan stod och tjöt och det var en med den värsta av tänkbara ljud. Dessutom låg hans mobil på magen och ringde, men han sov. Han brukar därför med jämna mellanrum skriva lappar i denna stilen för att coacha mig på morgonen, så att jag inte ger upp när jag ska väcka honom. Nu ska jag nog återgå till ett av mina bonusmåsten. Inte standardmåstena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar