söndag 1 februari 2009

Disk(o)

Tandpetaren står nu och diskar, jag överväger att ta kort. Han må vara huslig på många sätt, men diskandet är inget att skryta om. Han vill att jag ska leka lekar med honom nu medan han diskar, för att han har så tråkigt. Ska förtydliga det hela med att det är lekar som "bandleken" och inget annat. Han fick förresten en uppenbarelse här om dagen. Begreppet tesked kom till sin rätt när han använde sig av en sådan när han gjorde i ordning sitt te.

Det var talangjakt här i går kväll, något liknade i alla fall. Jag var inte talangen, jag stod nog mest för jagandet. Jag måste komma ihåg att köpa mer sugrör. Jag lärde mig en ny finess på dammsugaren i natt, det går att ta av skaftet! Det är ju i sig inget märkvärdigt, men jag har ryckt och slitit i det där röret i två år utan att fått loss det. Som tur är visade min manliga man mig att man skulle skruva... pinsamt. Känner mig hur som helst väldigt redig som hygienuppdaterade lägenheten innan sömnen tog över min kropp. Men det tog nog mina sista krafter, jag vaknade vid åttatiden av att både jag och tandpetaren hade somnat en meter för långt ned i sängen. Troligtvis hade vi suttit i fotänden med fötterna på golvet och sedan somnat, inte sittande förstås, men benen var i alla fall utanför sängen, på golvet. Bekvämt!

För att citera Den Lilla Apan: "Jag har inte blivit äldre, bara ändrat ålder". Det är ju förvisso inte aktuellt för min del än på ett halvår, men ändå!

3 kommentarer:

  1. Det här var kul. Om det är någon som kan få saker att låta snuskiga, så är det du. Och om det är någon som kan få förklaringarna att låta än mer snuskiga, så är det du, Marie. I like it!

    SvaraRadera
  2. Jag ler... det här var kul läsning:-) Måste säga att bandleken inte låter särskilt oskyldigt...;-)

    //Linda

    SvaraRadera
  3. Haha! Ohja, jag är redigt huslig må jag säga.

    SvaraRadera