tisdag 24 februari 2009

Medlidande sökes, svaghet finnes!

Jag har brutalt tråkigt! Något är på besök i min hals, och det vägrar att ta sitt pick och pack och dra. Dessutom känns det som att glorian har blivit alldeles för liten, jag har ont i huvudet! Det är kanske det man kallar fantomsmärtor?

Alltid när jag öppnar ett packet med till exempel alvedon öppnar jag det från fel sida, alltså den sidan där informationen om läkemedlet ligger vikt över kartorna. Jag orkar aldrig ta ut lappen utan stänger istället igen och öppnar på andra sidan. Varför väljer jag alltid fel sida? Alternativt kan det vara så att jag endast lägger märke till vilken sida jag öppnar då det är fel sida, vilket gör att det känns som att det alltid är fel sida. Detta är lite samma fenomen som blir när man letar efter något, då folk är lagomt irriterade över att de hittade saken på det stället de valde att leta på sist. Klart att de hittar det där, för vem är så dum att den fortsätter leta när man funnit det?

Jag tror att hela det här inlägget kan tyda på viss förhöjning av kroppstemperatur.

1 kommentar:

  1. Lilla gumman! Snart kommer jag och tar hand om dig:-)

    SvaraRadera