torsdag 12 februari 2009

Jag är ingen fisk, jag är en bebis.

Idag har vi varit i simhallen med skolan igen. Man skulle kunna sammanfatta det hela som att jag inte direkt är född i vattnet (jag är född i Karlskoga). Hur som helst så var det fjärils-sim som stod på schemat. Tack och lov blir det inte examination i detta, det enda jag lyckades åstadkomma var någon juckliknande rörelse i vattnet. Vi skulle även försöka sätta ihop någon form av konstsim gruppvis. Av någon outgrundlig anledning var det jag som fick uppgiften att ge tecken under vattnet till de övriga i gruppen om när vi skulle gå upp. Detta var inte helt lyckat då jag har fullt schå med att vara på rätt ställe i sätt tid. Tanken var att gruppen skulle samlas sittandes på huk på botten. Jag lyckades inte ta mig ned. Jag flöt som ett barn, och där satt guppen på botten och väntade på att jag skulle ge klartecken. Måste tillägga att man är oerhört vacker i simglasögon...


Sen fick vi leka i äventyrsdelen en stund. Tjohooo Äventyrsbad! Vi hade rutschkanerace, väldigt tacksamt eftersom att åktiden visades när man kom ned. Jag förbättrade min tid från 19 till 10 sek, tjoho! Sammanfattningsvis kan jag betätta att under 19 sekundersåket stannade jag helt i tunneln. Under 10 sekundersåket hade jag lärt mig tricket att åka på skinkorna, det var inte alltför vackert, men hej vad det gick. Hej då!

2 kommentarer:

  1. Låten eller sidan eller att skolan är rolig? :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja du! Tur att de hade förnuft att inte vänta på dig....

    //Syrran

    SvaraRadera