torsdag 15 oktober 2009

Artikulering och stulna täcken

Idag har jag varit hos en förstå sig påare när det gäller röst. Han påstod att jag använde käken till mycket bland annat le och skratta. Men när vi kommer till själva pratandet måste jag öppna munnen, använda käken, artikulera mera! Givetvis led jag även av något jag inte minns vad det heter, men det hade att göra med ojämn luftström upp i strupen. Efter att jag läst in saga på band gick jag hem i ett väder som är ungefär lika mysigt som en sur disktrasa. Jag hade planerat att ta en tango med snabeldraken och en sväng-om med golvmoppen, men icke. Det hade Sparveriet redan gjort! Nu ska man väl inte behöva höja någon till skyarna för en sådan insats som kan tyckas ganska självklar. Men jag tror att han är lite som ett barn i detta avseende (inte bara detta). Dessutom tror jag att han försökte kompensera mig för hans nattliga aktiviteter. När han kom hem från puben skulle det poppas pop corn. Om ni frågar mig så tror jag att de poppades i mina öron! Sparven har nog missuppfattat pop corn grejen lite, jag trodde att det var mer vanligt att äta dem innan man gick ut, inte när man kommer hem. Som grädde på moset tog han täcket och gick bort med det till soffan! "Så brukar ju du göra mot mig när jag sover." Men pucko, det är när du ska gå upp, inte mitt i natten!

4 kommentarer:

  1. Varför har du gjort denna undersökning? Kan du inte prata? (Det skulle ju förklara varför jag alltid pladdrar på som bara den så fort "vi" pratar i telefon)

    SvaraRadera
  2. Hur hamnar du hos alla förstå sig påare? Min käkverksamhet är det garanterat också fel på... Lars gjorde ett tappert försök att filma mig i natt också, men då slutar jag! Så för min del vet jag inte om jag behöver artikulera mera, jag jobbar ju en del med käkarna på nätterna också, så jag funderar på om de kan bli utslitna i förtid!

    SvaraRadera
  3. hahaha ni är ju fan för roliga du och sparven :P Jag diggar er!

    SvaraRadera