lördag 24 oktober 2009

Not my cup of tea!

Jag är inne i en teperiod nu. Därför tänkte jag börja använda min nya tekopp. Den ska tydligen vara mer hälsosam och bättre för miljön. Apan och Maggan är dessutom väldigt kära i sina tekoppar. Det hela började ju bra, det gick in i skåpet och det kändes rätt. Men problem uppstod när jag skulle ta ut den ur skåpet. Jag fick inget grepp om den hala jäveln, den bara slant, och slant, och slant. Jag befarade även att jag råkade få in den ännu längre i skåpet på grund av alla mina försök. I ren desperation klippte jag va mig naglarna för att få ett bättre grepp. Vid det här laget hade det gått 20 minuter och det började infinna sig viss form av panik. Min tekopp! Nu började jag bli trött på det här, det var liksom inte läge att behöva be någon om hjälp, vem skulle det vara? Haha. Så jag tog sats, och lyckades tillslut få ut den lilla jäveln. Nu är jag helt chockad. Kanske ska hålla mig till engångsmuggar trots allt?

2 kommentarer:

  1. Vad är det för an mysko kopp du har köpt då?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte alls detta. Faktiskt. Oironiskt kan jag säga att jag inte förstår ett ord av vad du menar (snygg mening!)...

    SvaraRadera