torsdag 29 oktober 2009

Skönsång och hungerstrejk

Kan det vara så att anledningen till att konceptet att sjunga i duschen inte bara beror på att det är bra akustik i ett badrum? När jag skruvar på grejen som man sätter fast duschslangen i på väggen, för att få den i rätt höjd associerar jag till ett mikrofonstativ. Rörelsen och principen är densamma som när man ställer in höjden på stativet för att micken ska komma i rätt höjd. Man blir inspirerad, helt klart. Jag struntar dock i att sjunga.

Jag pratade precis med Skalman, (hade Jesus syskon?) hon hade kvalitetstid med sin soffa, umgicks med den innan hon ska lämna bort den. Det är ju viktigt sånt där. Hur som helst kom vi att prata om hungerstrejk. Innebär det att man vägrar att vara hungrig? Att man trycker i sig massor med mat? Kan det vara så att jag hungerstrejkat hela livet?

1 kommentar:

  1. Nu har han i alla fall det! Vi hade det riktigt mysigt igår soffan och jag, innan jag hade avskedssömn i min säng!

    SvaraRadera