tisdag 27 oktober 2009

Jesus vägleder dig

Då och då i mitt liv händer det att människor kommer fram till mig och frågar mig om den rätta vägen. De frågar mig om jag kan hjälpa dem, och de vet inte hur rätt de har. Idag var en sådan dag. Jag vägledde en kvinna som var lite vilsen här på jorden. Jag gav henne några enkla direktiv, vänster i rondellen, höger vid trafikljusen, sen uppenbarar det sig för dig. Efter såna här möten kan jag inte släppa tankarna från personen i fråga. Hur gick det? Hittade hon fram? Hon har min välsignelse.

Ska samtidigt passa på att dementera alla rykten.
"Gäst i kväll är Jesus, han har kickat Heroin." Det hände inte.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas verkligen att det där inte hände, Jesus! Jag vill inte veta av några sådana substanser i min familj.

    Men jag är stolt över dig för att du tar din uppgift på allvar. Jag kan kolla sedan, hur det gick för henne.

    Bra, min son, bra!

    SvaraRadera