fredag 30 oktober 2009

Det är virus och bakterier i farten kära du

På min väg mot skolan idag hamnade jag bakom ett mähä som hostade och harklade utan dess like. Jag kände hur jag fullständigt sveptes in i hennes avlagringar. Så för säkerhets skull bytte jag sida, jag vill ju inte ha svinis. Efter 50 meter byter människan sida så att hon återigen är framför mig. Hon gör detta medvetet. Jag blir då tvungen att återigen gå över till andra sidan. Efter ytterligare 50 meter var jag framme vid skolan och tvingades därmed byta sida igen (tänk på att jag har en skolväg på totalt 300 meter). Naturligtvis skulle bakteriebomben också svänga av mot skolan. Jag gick och höll andan de sista 30 metrarna. Tillslut hjälpte han där uppe till så hon fortsatte framåt när jag skulle in i byggnaden. Denna lättnad fick mig att fullständigt tappa fokus vilket gör att jag tar av mig vantarna innan jag tar i handtaget till dörren, svinis! Det är väl inte mer än rätt att även jag utsätts för prövningar.

2 kommentarer:

  1. Visst att Göteborg är mer norrut än Kalmar, men "han där uppe"? Tar du inte i lite då?

    SvaraRadera
  2. Han där uppe ser nog till att du inte drabbas kan jag tro!

    SvaraRadera