lördag 24 oktober 2009

Ute och cyklar?

Ibland blir jag lite extra fascinerad över hur människor tycks tänka, eller snarare undviker att tänka. Cykelparkeringarna är under all kritik på min innergård. Idag var det ännu ett parktexempel. Reflekterar människan överhuvudtaget inte över att hennes cykel står mitt i vägen för ingången (bilden är tagen från porten)? Nu skulle det kunna vara så att hon (jag vet att män också kan cykla på damcyklar) är inne en en snabbis i huset och gjorde en slarvparkering tillfälligt. Men cykeln har stått där hela morgonen nu, så det gubben går inte. (Förmodligen går gumman då hennes cykel står här). Tur att jag är så himla redig själv...

Är ägaren ett blindstyre?

1 kommentar:

  1. Ha ha, om pappa hade haft en blogg, så hade detta varit en passande inlägg från honom:-)

    SvaraRadera