torsdag 22 oktober 2009

Avsked

Nu har jag tagit avsked av en vän som funnits i min närvaro en tid. Han påverkade mig minst sagt starkt under vår tid tillsammans. Jag har vetat sedan han kom att vi en dag skulle skiljas, det var sedan länge bestämt när. Jag ska ersätta honom, men känner mig inte mogen än. Jag antar att ni vid det här laget redan förstått att det är Herr Ajvar jag pratar om. Vid vårt senaste möte befarade jag att det var sista gången jag hade användning av honom, vilket bokstavligt gjorde skeden jag förde ned i honom till ett avsked. En avsked? Men som för alla i hans släkte, har han nu gått för att möta sitt öde. Han har gått ut. Tyvärr sa han aldrig vart han skulle.

Ylva övar Ajvar i gångteknik

2 kommentarer:

  1. haha, intressant att det tog mig hela inlägget att inse att... jaha det var jag som hade tagit ett rejält tag kring herr ajvar :)

    SvaraRadera
  2. Du är sjuk...!

    Vi hörs i kväll, jag jobbar till 18:-)

    //Pestokvinnan

    SvaraRadera